top of page
Storyline aanbrengen

'Patiënt as Partner, HIX as Helper'

Corporate Storytelling

Storyline aanbrengen

Vraag aan ons: 'We zijn gevraagd ons product en onze organisatie te presenteren in Las Vegas voor een groot en internationaal publiek aan bestuurders en artsen. Kunnen jullie ons helpen om focus aan te brengen in ons verhaal?'


Toelichting

Voor de jaarlijkse beurs in Las Vegas, waar klanten (ziekenhuizen) zich internationaal oriënteren op nieuwe zorg-informatie-systemen, had een werkgroep van ChipSoft de opdracht gekregen om HIX (Health Information Exchange) en ChipSoft zelf te presenteren. Nederland loopt voorop en zelfs vóór de VS uit als het gaat om dergelijke Zorg Informatie Systemen. De werkgroep was een paar weken voor de presentatie -en dat zien we vaker- uitgekomen op 124 slides zonder verhaallijn. Opvallend genoeg hangt het één (ontbreken van een verhaallijn) samen met het ander (124 slides).


Werkwijze

In een eerste sessie met de werkgroep werd aan de hand van creatieve oefeningen gekeken waar de focus zou moeten liggen en wat dan de scope van het verhaal zou zijn. Daar kwam de tagline uit: 'Patiënt as Partner, HIX as Helper'. In een tweede sessie werden de consequenties van de focus zichtbaar en hebben we die verder aangescherpt.


Resultaat

Uit die sessies bleven ongeveer 36 slides over. Het concept-verhaal van deze verzameling werd aan de deelnemers voor de definitieve workshop toegestuurd met de opdracht om de storyline voor de presentatie te bepalen. In een definitieve brainstorm werd de meest logische storyline bepaald en bleven er uiteindelijk 12 slides over.


Floor Waalkens, hoofd Mar/Com ChipSoft: "Je hebt je heel goed voorbereid en ingeleefd. Dank voor de strakke uitvoering. Je wist iedereen steeds goed te betrekken en bij de les te houden op een ontspannen manier."

bottom of page